مقایسه انواع کاشی و سرامیک و قیمت آنها

به گزارش بازرگانیخبرگزاری مهر، در فروشگاه اینترنتی کاشیران انواع مختلف کاشی و سرامیک از برندهای مختلف در ابعاد گوناگون موجود می‌باشد. همچنین این امکان برای شما عزیزان فراهم است تا مقایسه‌ای بین انواع کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها در این سایت فروشگاهی داشته باشید.

در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا، کاشی و سرامیک با طرح‌های به روز و زیبایی که روی آن‌ها زده می‌شود برای مصارف مختلف به عنوان کفپوش و دیوارپوش استفاده می‌شود. استفاده از کاشی و سرامیک مزایای زیادی دارد که شاید بتوان گفت مهم‌ترین آن‌ها وزن کم نسبت به سایر متریال ، سهولت در نصب و مقرون به صرفه بودن آن در عین زیبایی است. از کاشی و سرامیک معمولاً برای نماهای مختلف از استخر گرفته تا فضاهای داخلی مختلف، استفاده می‌کنند. به دلیل وجود معادن خاک و فلزات غنی در ایران، صنعت کاشی و سرامیک سازی در کشور از رونق خوبی برخوردار است.

کاشی و سرامیک خارجی بهتر است یا ایرانی؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند در مورد هر محصولی نوع خارجی آن بهتر است؛ اما واقعاً این طور نیست و پیشرفت تجهیزات کارخانه‌های داخلی در کنار معادن خوب و طراحان قوی و هنرمندی که ایران دارد، باعث شده است کاشی و سرامیک ایران نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. چنان که بسیاری از خریداران کاشی و سرامیک از برندهای عالی کاشی و سرامیک ایران استفاده می‌کنند؛ پس این شعار که کاشیران را جایگزینی نیست کاملاً بدیهی و ثابت شده می‌باشد زیرا در این سایت فروشگاهی می‌توانید بهترین کاشی و سرامیک‌ها را در ابعاد گوناگون از کاشی‌های ریز تا سرامیک اسلب ،کاشی استخری و … با قیمت مناسب مشاهده و پس از بررسی ویژگی‌های آن‌ها، اقدام به خرید نمائید .



تفاوت انواع کاشی و سرامیک‌ها در چیست؟

درجه کیفی کاشی و سرامیک

در کارخانه‌های مختلف تولید کاشی و سرامیک درجه کیفیت مصالح تولیدی با هم متفاوت هستند؛ بنابراین هر چه درجه کیفیت پایین‌تر باشد قیمت محصول پایین‌تر و هرچه درجه کیفیت متریال بالاتر باشد قیمتکاشی و سرامیک بالاتر خواهد بود. بهتر است برای دیوارها و کفپوش‌ها از کاشی‌های با کیفیت استفاده کنید تا برای مدت بیشتری دوام و زیبایی خود را حفظ کنند.

ضریب اصطکاک کاشی و سرامیک

هرچه ضریب اصطکاک این مصالح بالاتر باشد احتمال لیز خوردن روی آن‌ها کمتر است. بنابراین برای قسمت‌هایی مانند کفپوش حمام، سرویس بهداشتی یا قسمت‌هایی که قرار است با فرش پوشیده شود، استفاده از سرامیک با ضریب اصطکاک بالا مناسب‌تر می‌باشد.

درجه ساییدگی کاشی و سرامیک

هرچه درجه ساییدگی کاشی و سرامیک بالاتر باشد درجه کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود و کاشی مقاومت بیشتری خواهد داشت. معمولاً برای کاشی‌های دیوارپوش درجه ساییدگی اهمیت چندانی ندارد اما برای کفپوش به خصوص در قسمت‌های پر رفت و آمد باید از کاشی و سرامیک‌های با درجه ساییدگی بالاتر از ۵ استفاده شود.

درجه جذب آب کاشی و سرامیک

میزان جذب آب برای کاشی و سرامیک بسیار مهم است؛ مثلاً شما نمی‌توانید از کاشی و سرامیک‌های با جذب رطوبت بالا در استخر، حمام یا آشپزخانه استفاده کنید زیرا احتمال تخریب سریع آن وجود دارد.

مقاومت کاشی و سرامیک در برابر برودت هوا

به دلیل اینکه کاشی و سرامیک در طول روند تولید پخته می‌شود، مقاومت بالایی نسبت به گرما دارد اما ویژگی مقاومت در برابر برودت، برای استفاده از کاشی و سرامیک در حیاط، بالکن، پشت بام و موارد مشابه اهمیت زیادی دارد.

در صورت نیاز به مشاوره در مورد انواع کاشی و سرامیک و قیمت آن می‌توانید با کارشناسان مجرب کاشیران ارتباط برقرار کنید.



مقایسه قیمت انواع کاشی و سرامیک

همان طور که در قسمت قبل گفتیم انواع کاشی و سرامیک با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متفاوتی تولید می‌شوند که قطعاً این موضوع در قیمت آن‌ها بی تأثیر نیست. هرچه درجه کیفیت، مقاومت، میزان اصطکاک، مقاومت به ساییدگی و موارد دیگر در یک کاشی بالاتر باشد، قطعاًقیمت کاشی و سرامیک نیز بالاتر است. به علاوه برخی از کارخانه‌ها تجهیزات خاصی دارند که می‌توانند طرح‌های منحصر به فردی را تولید کنند و این کاشی‌ها تنها در کاشیران یافت می‌شوند. پس یادتان باشد کاشیران را جایگزینی نیست! به همین دلیل برخی طرح‌ها قیمت بالاتری دارند. مورد دیگری که در قیمت کاشی و سرامیک تفاوت ایجاد می‌کند، ابعاد کاشی و سرامیک هاست . زمانی که ابعاد کاشی نصب شده در سطح بزرگ باشد در محوطه‌ای مشخص، یکنواختی و زیبایی بیشتری را نسبت به سایزها و ابعاد کوچک‌تر در همان مقیاس، مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل کاشی و سرامیک‌هایی که با ابعاد بزرگ‌تر تولید می‌شوند، قیمت بالاتری هم دارند.

اگر می‌خواهید از کاشی و سرامیک برای کل منزل یا قسمت‌هایی از آن استفاده کنید می‌توانید با توجه به نکاتی که در مورد تفاوت انواع کاشی و سرامیک گفتیم طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را تجربه کرده و از آن لذت ببرید. برای مشاهده طرح‌ها و نقش‌های متنوع کاشی و سرامیک، می‌توانید بهفروشگاه اینترنتی کاشیران مراجعه کرده و پس از انتخاب طرح مورد نظر خود با خیالی آسوده، اقدام به خرید نمائید .

این مطلب، یک خبر آگهی بوده وخبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.