نکات طلایی آشنایی با شیرآلات چیست؟

به گزارش بازرگانیخبرگزاری مهر، امروزه شیرآلات بهداشتی و نیز ساختمانی جزو اصلی هر ساختمان مسکونی یا تجاری بوده و کاربردهای زیادی دارند. اینشیرالات معمولاً از جنس فلز ساخته شده و از مهمترین عواملی بوده که بر روی دکوراسیون داخلی خانه‌ها و مکان‌های دیگر تاثیرات زیادی دارند. شیرآلات مختلف بهداشتی و ساختمانی بر روی آسودگی، رفاه و نیز کیفیت زندگی افراد مختلف نقش بسیاری ایفا می‌کنند. این نوع از ابزارها در مدل‌ها و با قیمت‌های گوناگونی به بازار عرضه شده و توسط افراد زیادی خریداری می‌شوند. البته هر کدام از آن‌ها کاربردهای مختلفی داشته و با همدیگر فرق می‌کنند. نیازیتو یکی از بهترین سایت‌ها در زمینهانواع شیرآلات ساختمانی بوده که اطلاعات جامع و کاملی را به شما می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به نشانی اینترنتی این سایت مراجعه کرده و از خدمات گوناگون آن‌ها بهره مند شد.

مواد اولیه شیرآلات بهداشتی داخلی چیست؟

باید قبل از خرید شیرآلات بهداشتی با مواد اولیه آن آشنا شوید. فلز آلیاژ برنج یکی از مواد اولیه در ساخت این وسایل بوده که از بسیار رایج و متداول است. این نوع به صورت معمول از دو فلز مس و روی ساخته شده و در صنایع گوناگون کاربرد فراوانی دارد. به عنوان مثال از آن‌ها در صنایعی مانند قفل سازی و شیرآلات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ ظاهری با توجه به رنگ زرد آن به فلز زیبای طلا بسیار نزدیک است. مقاومت بسیار بالایی در برابر اسید و نیز لکه دار شدن داشته و به هیچ وجه کدر نمی‌شود. البته شیرهای مختلف با جنس‌های مختلفی مانند استیل، چدن، مس و دیگر جنس‌ها ساخته شده و روانه بازارهای مصرفی می‌گردند. به صورت معمول موادی که در آن‌ها استفاده می‌شوند، تا ۹۰ درجه سانتی گراد نیز مقاومت از خود نشان می‌دهند.

جنس و قیمت شیرهای ساختمانی به چه صورت است؟

جنس و نیز قیمت هر دو ارتباط بسیار مستقیمی داشته و روی هم تاثیراتی می‌گذارند. به صورت معمول جنس یک شیر ساختمانی بر روی ماندگاری آن‌ها نیز تاثیرات مثبت یا منفی گذاشته که باید از یک جنس بسیار با کیفیت استفاده شود. مواد مختلفی که در ساخت این نوع وسایل مورد استفاده قرار گرفته، روی کیفیت آن‌ها اثرگذار بوده و باید با دقت زیادی آن‌ها را انتخاب کرد. امروزه بیشتر جنس این ابزارها از پلاستیک و استیل ساخته شده که هر مدل از شیر با همدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. آن‌ها با عناوین مختلفی مانند لوکس، ارزان و لاکچری موجود بوده که در هنگام خریداری آن‌ها باید دقت زیادی انجام گردد.





شیرآلات توپی و کارتریجی به چه صورت هستند؟

یکی از انواع شیرهای ساختمانی نوع توپی آن بوده که به اسم اهرمی نیز ساخته می‌شوند. ساختار کلی آن‌ها از یک اهرم شیر تشکیل گردیده و به دور یک کلاهکی به شکل توپ در بالای بدنه چرخش می‌کنند. به صورت معمول توپ مورد نظر از جنس پلاستیک یا فلز بوده که توسط اهرم دستگاه کنترل می‌گردد. امروزه بیشترین کارایی آن‌ها در مکان‌هایی مانند آشپزخانه و باغ‌های مختلف بوده که می‌توان با خریداری کردن از آن‌ها بهره مند شد. برای اینکه این نوع شیر ساختمانی را از نظر دما و نیز فشار تنظیم کنید، باید با یک دست انجام داده تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. شیر نوع کارتریجی نیز یکی از انواع ساختمانی بوده که به صورت دو اهرمی و از نوع بدون واشر است. این مدل با نوع واشری آن فرق داشته و با کوچک‌ترین فشار بر روی اهرم جریان آب قطع و وصل می‌گردد.

شیرهای نوع بهداشتی از نظر عملکرد به چه مدل‌هایی تقسیم می‌شوند؟

این نوع از شیرهای بهداشتی که مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرند، به سه نوع چرخشی، اهرمی و فنری تقسیم بندی می‌شوند. نوع چرخشی که به آن‌ها شیر فلکه‌ای گفته می‌شود، با چرخاندن دستگیره‌ها فشار و نیز جریان آب را کنترل می‌کنند. دارای دو کارتریج به صورت جداگانه استفاده کرده که با ایجاد سه حفره روی در سینک‌ها و نیز روشویی‌ها از آن‌ها بهره گرفته می‌شود. شیرهای اهرمی در دو نوع تک اهرمی یا دو اهرمی ساخته شده و امروزه مدل تک اهرمی ان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این مدل نسبت به مدل چرخشی از کارایی بالاتری برخوردار است. شیرهای نوع فنری به اسم شاوری نیز شناخته شده و از نوع اهرمی محسوب می‌گردند. شیلنگی این مدل از یک فنر با طول بلند تشکیل شده و می‌توان هر وسیله کثیفی را به صورت مناسب پاکیزه کرد.



جمع بندی

شیرآلات بهداشتی و ساختمانی جزو اصلی هر ساختمان بوده و با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. مواد اولیه این نوع ابزارها از آلیاژ برنج تشکیل شده و بسیار رایج هستند. این نوع به صورت معمول از دو فلز مس و روی ساخته شده که در صنعت‌های گوناگونی کاربرد دارد. به خاطر رنگ زرد آن بسیار به فلز گران قیمت طلا نزدیک بوده و توسط افراد مختلفی خریداری می‌گردد. جنس و نیز قیمت این نوع از ابزارها روی یکدیگر تاثیرات مختلفی داشته و باید در هنگام خرید دقت لازم را داشته تا یک محصول خوب خریداری شود. نیازیتو یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه شیرآلات مختلف بوده که خدمات گوناگونی را به افراد می‌دهد. می‌توان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بهniazito.com مراجعه کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده وخبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.