رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش بازرگانیخبرگزاری مهر،رابیتس چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی دارد؟ رابیتس که احتمالاً با شکل ظاهری آن آشنا هستید، در واقع یک شبکه توری مشبک از جنس فولاد است که به منظور زیرسازی بخش‌هایی از ساختمان مانند گچ کاری سقف کاربرد دارد. استفاده از یک شبکه مشبک تشکیل شده از میله‌های افقی و عمودی باعث شده تا دوام و استحکام این محصول بسیار بالا رفته و به راحتی بتوان از آن برای مقاوم سازی مواردی مانند گچ کاری سقف استفاده کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع، نحوه خرید وقیمت رابیتس آشنا کنیم.

البته رابیتس در صنعت ساختمان سازی و سایر کاربردهایی که دارد، رقبایی را نیز به چشم می بیند. کاربران در زمان اقدام بایستی متناسب با مزایا و معایب هر یک از محصولات مورد استفاده برای این منظور دست به انتخاب بهترین جنس زده و سپس برای اجرای پروژه خود اقدام نمایند. در این مقاله سعی داریم تا شما را به صورت کامل با رابیتس و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. همچنین مزیت‌های استفاده از رابیتس را نیز مرور خواهیم کرد. البته برای کاربردی تر شدن این اطلاعات سعی کرده ایم تا از یکی از کارشناسان فعال شرکت آهن تخفیف نیز کمک گرفته و اطلاعات کاربردی‌تری برای شما آماده کنیم.

نکاتی درباره رابیتس و ویژگی‌های آن

در قدم اول به بررسی نکاتی درباره این محصول می‌پردازیم. این نکات از جنبه‌های مختلف اعم از شکل ظاهری، شرایط ساخت و شرایط استفاده رابیتس جمع آوری شده تا در همین ابتدای کلام شناخت بسیار خوبی نسبت به این محصول برای شما فراهم آوریم. رابیتس را می‌توانید با ویژگی‌های زیر بشناسید:

رابیتس یک ورقه فولادی مشبک است.

برای تولید این محصول از ورق‌های گالوانیزه و به صورت نورد گرم استفاده می‌شود.

برای تولید این محصول از کشش عرضی و پرش ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود.

هر نوع مواد نگهدارنده پشت گچ در ساخت سقف ساختمان که ممکن است از جنس‌های مختلف ساخته شده باشد، به نوعی با عنوان رابیتس شناخته می‌گردد.

شبکه رابیتس معمولاً اندازه‌ها و شمایل یکسانی دارند. در واقع این محصول یک ماتریس مربعی از فولاد است.

ساختار رابیتس و اهمیت این ساختار

رابیتس دارای ساختاری مشبک و البته انعطاف پذیر هست. ایجاد یک سطح صاف برای گچ کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. ایجاد یک سطح صاف آن هم در میان انبوهی از بتن و ملات در هم تنیده ممکن است کمی سخت به نظر برسد. به همین دلیل استفاده از این محصول کاربرد بسیار زیادی برای گچ کاری پیدا کرده است. با استفاده از این محصول می‌توانید، با مقاومت و استحکام بسیار بالا گچ کاری روی سقف را انجام دهید. مشبک بودن آن نیز برای ایجاد چسبندگی بیشتر با گچ و سیمان است تا باز هم مقاومت آن بالاتر برود. از این گذشته این محصول در برابر آتش سوزی و حرارت نیز تا اندازه بسیار بالایی مقاوم است تا تبدیل به یک محصول ایمن در ساختار ساختمان شما شود.



رابیتس ها در ابعاد استانداردی تولید می‌شوند. استانداردترین ابعاد مورد استفاده برای تولید این محصول ابعاد ۶۰ در ۲۴۰ سانتی متر است که مساحت یک ورق ان را به ۱.۴۴ متر مربع می‌رساند. البته دقت کنید که اگر به فکر خرید رابیتس برای پروژه ساختمانی خود هستید، بهتر درصد کمی خطا را نیز برای گچ کار در نظر بگیرید. به طور متوسط هر ورقه از این محصول را می‌توانید برای ابعاد ۱.۴ متر مربع در نظر بگیرید.

فرایند تولید رابیتس

برای کسانی که به دنبال استفاده از این محصول در پروژه‌های ساختمانی و گچ کاری هستند، اطلاع از نحوه ساخت آن می‌تواند یک مزیت بزرگ را به دنبال داشته باشد. این مزیت هم این است که نسبت به مقاومت و استحکام آن اطمینان بیشتری خواهید داشت. فرایند تولید این محصول در ۳ مرحله انجام می‌پذیرد. پرس کاری، کشش عرضی و برش کاری ورق‌های گالوانیزه سه مرحله اصلی در تولید این محصول هستند.

ماده اصلی و اولیه به کار گرفته شده برای تولید این محصول نیز ورق‌های گالوانیزه با ابعاد ۲۶ در ۲۹.۵ سانتی متر و ضخامت ۰.۲۵ میلی متر است. در هر قسمتی از ساختمان مانند سقف و ستون‌ها که نیاز به گچ کاری داشتید، می‌توانید از رابیتس استفاده کنید.





مزایا و معایب استفاده از رابیتس در ساختمان

استفاده از رابیتس می‌تواند مزیت و معایب زیر را با خود به همراه داشته باشد:

استحکام بسیار بالایی در این محصول وجود دارد و می‌توانید به راحتی از ان استفاده کنید.

انعطاف بالایی دارد.

توان کششی ان بسیار بالا است.

قابلیت طراحی با رابیتس را دارید.

برای استفاده از آن نیاز به نیروی متخصص نخواهید داشت.

وزن این محصول به نسبت زیاد است.

خاصیت آکوستیک نیز ندارد.

خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع رابیتس

داشتن اطلاعات کاربردی درباره محصولاتی که به دنبال خرید آن هستیم، می‌تواند یک برگ برنده بزرگ برای کاربران باشد. برای کارها و پروژه‌های ساختمانی نیز این موضوع هم از جنبه کیفیت محصولات خریداری شده و هم از نظر شرایط خرید آسان می‌تواند مهم تلقی شود. همچنین انتخاب محصولات با قیمت مناسب را نیز باید به مزیت‌های داشتن اطلاعات درباره انواع رابیتس ها اضافه کنیم. در این بین استفاده از خدمات سایت‌های اینترنتی این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند، می‌تواند شرایط ایده آلی را در خرید این محصولات رقم بزند. در انتهای این مقاله سعی داریم تا شما را باآهن تخفیف یکی از شرکت‌های با تجربه و قدیمی در زمینه عرضه انواع رابیتس آشنا کنیم.

با ورود به سایت این مجموعه به نشانی www.ahantakhfif.com و یا تماس با شماره ۰۲۱۵۵۵۱۱۵۵۵ می‌توانید اطلاعات صد در صد کاربردی و مهمی را درباره انواع رابیتس به دست آورده و حتی برای خرید رابیتس نیز از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده وخبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.